15 december 2020

Maatregelen Coronavirus

Wij werken strikt volgens het protocol ‘Samen veilig doorwerken’ dat is vastgesteld door de Rijksoverheid en de bouw- en technieksector en het Cauwenborgh Coronaprotocol.  Deze protocollen volgen de RIVM-richtlijnen. Hieronder een samenvatting van de belangrijkste regels.

Algemeen
– Bij Corona gerelateerde klachten blijven we thuis, laten we ons direct testen én blijven we in quarantaine tot de testuitslag binnen is;
– Bij terugkeer uit een oranje of rood gebied , is het dringend advies 10 dagen in (thuis)quarantaine te blijven;
– We houden minimaal 1,5m afstand;
– Katoorpersoneel werkt zoveel mogelijk thuis;
– Afspraken en reizen beperken we tot de strikt noodzakelijke;
– We komen niet meer samen in groepen voor bijeenkomsten of vergaderingen;
– We houden ons strikt aan de regels voor persoonlijke hygiëne;
– We houden ons strikt aan de protocollen van onze opdrachtgevers;

De bouwplaats
– We werken in vaste teamsamenstellingen en letten extra op hygiëne;
– Schaften doen we op 1,5m afstand;
– Als we langer dan 15 minuten op minder dan 1,5m afstand werken dragen we een mondkapje;
– Medewerkers reizen alleen samen als apart vervoer niet geregeld kan worden. Bij het instappen vindt een gezondheidscheck plaats. Bij milde klachten is samen reizen niet toegestaan. Reis je met meer dan 2 personen samen dan is het dragen van een mondkapje verplicht.

Werkzaamheden bij particulieren thuis
Wanneer onze medewerkers restauratiewerkzaamheden uitvoeren bij particulieren thuis dan nemen zij de algemene RIVM-richtlijnen in acht (1,5 meter aftand houden en extra letten op hygiëne). Daarnaast houden zij zich aan onderstaande richtlijnen:

– We vragen bewoners uitdrukkelijk om toestemming voor toegang tot de woning en checken of één van de bewoners het Coronavirus,/Corona gerelateerde klachten heeft of tot de groep kwetsbare personen behoort. Is dat het geval dan verzetten we de afspraak.
– Ter plaatse beoordelen onze medewerkers of de situatie veilig is. Is dat niet het geval om een van bovengenoemde redenen, dan verplaatsen we de afspraak. In het geval van spoed kijken we hoe we de werkzaamheden toch kunnen uitvoeren op een manier die veilig is voor onze medewerkers én de bewoners;
– Onze medewerkers hebben vrije toegang tot de woning;
– Bewoners bevinden zich niet in de ruimte waar de werkzaamheden uitgevoerd worden;
– Om het contact zoveel mogelijk te beperken tekenen onze medewerkers digitale werkbonnen zelf af. Uiteraard met toestemming van de bewoners.

We houden de situatie nauwlettend in de gaten en passen ons protocol en de berichtgeving op onze website aan indien nodig. Houd onze website goed in de gaten. Heeft u vragen met betrekking tot de geplande werkzaamheden bij u thuis of wilt u afspraken verzetten? Neem dan contact met ons op via 0164-281190. Voor verdere informatie over het Coronavirus verwijzen wij u naar de website van het RIVM.

Update: 19 april 2021

Delen via:      

< Terug naar nieuwsoverzicht